Přeskočit na obsah

22. až 26. dubna

Pondělí 22. dubna

Čeština: Zaměření: tvary slov. Aktivity: diktát vět (viz níže); PS str. 10/1; ústně různé tvary slova „kočka“ (pro přehlednost jsme říkali tvary podle pádů, děti ovšem nemusí pády ještě vůbec umět), upozornění, že „kočička“ či „kočičí“ jsou jinými slovy (mají jiný význam); předčítání z knihy Děti z Bullerbynu (Lovíme raky).

Matematika: Zaměření: násobilka 5 – aplikační úlohy. Aktivity: hra Početní král (násobilka 2-5); PL k násobilce 5 (k dispozici ve škole); základní seznámení se zápisem a použitím závorek.

Angličtina: Zaměření: opakování. Aktivity: bingo (numbers, body parts), PL My Family and Friends (na druhé straně než The Brown Family, stihli jsme jen mámu a tátu); hra Simon says; nácvik slovíček – PL Animals (viz příloha).

Další aktivity: Dokončení modelu mořského pobřeží z pátku.

DÚ je v příloze.

Diktát: U rybníka jsou raci, obojživelníci a ptáci. V řece plavou štiky a úhoři. Nechytej je bez povolení! Žijí v moři hvězdice a chobotnice? (Dětem diktuji po slovech. U předložky „bez“ je třeba upozornit na koncové -z. Děti pak měly pak mj. zakroužkovat slova „u“, „v“, „a“, „je“, „bez“. Zítra ještě doplníme druhy vět – P, O, T, R.)

 

Úterý 23. dubna

Čeština: Zaměření: tvary slov. Aktivity: běhací diktát – zápis tvarů různých slov do sešitu; společná četba textu o sv. Vojtěchovi.

Matematika: Zaměření: sčítaní a odčítání. Aktivity: sčítací řetězce (PL sv. Vojtěch); hra Početní král; opakování prostředí Rodina.

 

Středa 24. dubna

Čeština: Zaměření: slova příbuzná, kořen slova. Aktivity: ve dvojicích práce s kartičkami – řazení různých tvarů slov k sobě, hledání kořene slov ve slovech příbuzných (chodit, chodec, chodník, chodidlo, podchod, východ, přechod, schod); PS 10/2, 11/2; předčítání z knihy Středa nám chutná; individuální četba textu o sv. Jiřím, ve dvojicích odpovědi na otázky k textu (viz příloha).

Matematika: Zaměření: sčítání a odčítání. Aktivity: hra Početní král; do sešitu příklady na odčítání dvojciferných čísel od desítek (např. 40 – 16… nejprve odečtu 10, pak 6, jako když platím v obchodě); do sešitu opakování různých příkladů na sčítání/odčítání (děti psaly jen výsledky); PS str. 74/4 – dětský park (pracujeme s mapkou parku, kterou máme vzadu v červených deskách).

Prvouka: Zaměření: Den Země. Aktivity: venkovní hra („bojovka“) zaměřená na ochranu životního prostředí.

 

Čtvrtek 25. dubna

Čeština: Zaměření: básničky. Aktivity: ústně hledání slov příbuzných (např. ke slovu letět, zub…); písanka 1. díl, str. 31 (P,  B); čítanka str. 68, 70, 73, 76, 86.

Matematika: Zaměření: rodina. Aktivity: hra Početní král; seznámení s počítáním magických čtverců (sčítání a odčítání do 100); PS str. 33/1, 34/3, 39/2 – rodina (je třeba z minulých cvičení vědět, že Jonášovi je 1 rok, Igorovi 6 let, Helze 8 let a že jejich rodiče jsou Lea, 33 let, a Leon, 37 let; informace si zapisujeme do rodokmenu, k dispozici ve škole).

 

Pátek 26. dubna

Čeština: Zaměření: párové souhlásky. Aktivity:

  • ústně opakování slov s i/y, ú/ů (děti zvedají kostky s písmeny), tvarů slov a slov příbuzných;
  • PS 2. díl, str. 11/2, 3;
  • úvod k párovým souhláskám (p-b, f-v, t-d, ť-ď, s-z, š-ž, ch-h, k-g): Zkoušeli jsme, jak se hlásky vyslovují (daný pár se vyslovuje podobně, např. p-b pomocí rtů, ale u znělých souhlásek kmitají hlasivky, u neznělých nikoliv), šeptali jsme slabiky (např. pá a bá zní obdobně), vysvětlili jsme si, že když se dostane znělá hláska na konec slova, vyslovuje se nezněle, hlasivky nepracují (hrad čteme hrat) a také uvnitř slova, když se některé z těchto hlásek dostanou vedle sebe, může se měnit jejich výslovnost (budka – čteme butka, kdo čteme gdo). Abychom zjistili, jaké písmeno máme napsat, musíme najít jiný tvar slova nebo slovo příbuzné, kde za danou hláskou následuje samohláska, např. budka -> budek.  (V příštích týdnech budeme trénovat jednotlivé páry. Říkala jsem dětem, že by se měly snažit postupně si zapamatovat, jak se slova píšou, ať si je nemusí stále odůvodňovat. Zejména to platí pro psaní uvnitř slova, tam je to pro děti hodně těžké odůvodnit.);
  • PS 2. díl, str. 12/3;
  • četba – pranostiky ke svatému Jiří.

Angličtina: Zaměření: it is, it has, it can. Aktivity: hádání zvířatka podle popisu, např. It is blue, it has 6 legs, it can fly. What is it? It is a butterfly (děti mají PL v růžových deskách, z jedné strany jsou obrázky dětí, z druhé zvířata); bingo animals, numbers.

Prvouka + VV: Zaměření: můj dům, moje obec. Aktivity: videa o vodních živočiších (https://edu.ceskatelevize.cz/video/7789-velevrub-a-skeble-rybnicna, https://edu.ceskatelevize.cz/video/4587-rak-ricni, https://edu.ceskatelevize.cz/video/7792-perlorodka-ricni, https://edu.ceskatelevize.cz/video/7792-perlorodka-ricni); výroba domečků, příprava modelu vesnice (silnice, rybník), instalace domečků. (Děti měly vyrobit spíše dům, který připomíná ten jejich, ale mohly i dle fantazie. Použili jsme jako základ krabice od mléka, které mají šikmý vršek. Lze pochopitelně použít i jinou krabičku. Polepili jsme papíry a domalovali okna, dveře atd. Děti se měly snažit, aby to bylo úhledné, to některým dělá potíže, některým jsem musela pomoci, někdo byl naopak velmi samostatný. Pro inspiraci: https://cz.pinterest.com/pin/544935623676907394/)

 

Soubory ke stažení

DÚ do 29. 4. Stáhnout
PL Animals Stáhnout
PL sv. Jiří Stáhnout

Nahoru