Přeskočit na obsah

Pondělí – středa 5. 5. – 7. 5. 2025

Milé děti, 

i tento týden je krátký a čeká nás jen pondělí, úterý a středa.

v PONDĚLÍ se budeme fotit – nejprve celá třída, pak po skupinkách dle vašeho výběru a budeme mít i portréty.

… A tak uvidíme, co všechno stihneme.

PONDĚLÍ

ČESKÝ JAZYK (1. a 4. hodina)

aktivity v kruhu

  • Začneme společným přivítáním a zazpíváme si naši novou písničku Čarodějnice.
  • Za pomoci kostky rozcvičíme hlavičky – zopakujeme si měsíce, dny v týdnu, roční období, jaké je datum, kolik je hodin…
  • Nacvičujeme vyprávění – společně tvoříme příběh. Kdokoli vykopne větu, následně na ni dějově navazuje spolužák sedící po pravici. Každý vytvoří jednu větu.
  • Nakonec si zkusíme zahrát slovní fotbal (na poslední slabiku). Uvidíme, jak nám to půjde.

v lavici

  • Opakujeme DI/DY, TI/TY a seznámíme se s NI/NY.
  • Budeme psát na destičky (budeme vymýšlet a zapisovat slova obsahující DI, TI, NI a DY, TY, NY). Zapsaná slova zkontrolujeme spolu se sousedem a pak ve skupince čtyř spolužáků. Vybereme v každé skupince dvě nejlepší slova a zapíšeme je na tabuli.
  • V učebnici uděláme str. 99 a str. 100. 
  • Domácí úkol: slabikář str. 100/3 a)b)

ÚTERÝ

1. VYUČOVACÍ HODINA – matematika

2. VYUČOVACÍ HODINA – angličtina 

  • warming up – a ball game (name, age, address, faouvite colour, food, animal)
  • We talk about FOOD – new vocabulary: vegetables, fruits, breakfast, lunch and dinner
  • pracujeme s obrázky, říkáme I like tomatoes / / don ´t like tomatoes
  • třídíme FRUITS / VEGETABLES (pracujeme s obrázky na tabuli) – A banana is fruit… etc.

3. VYUČOVACÍ HODINA – český jazyk

STŘEDA

Po ranním kruhu, sdílení a zpívání na koberci se pustíme do opakování angličtiny a následně do češtiny 🙂

1. a 2. VYUČOVACÍ HODINA 

  • English – fruits and vegetables (opak. slovní zásobu) – apples, pears, carrots etc…
  • What do you like to eat? I like… I don ´t like…
  • Ve slabikáři si přečteme o cizích slovech – 101/1
  • Zjistíme, jak může jedno písmeno změnit význam slova? – slabikář 101/3
  • A budeme psát do písanky. Vyplníme ji minimálně do str. 28.

 domácí úkol na prodloužený víkend: HRAVÁ ČÍTANKA str. 36 a 37:

  • Nejprve děti přečtou úryvek z pohádky Čertovský gramafon (děti pohádku znají, jelikož jsme si ji pouštěli ve škole). Nečtěte úryvek v jednom „zápřahu“, je lepší si jej rozdělit na části.
  • Děti rodičům odvypráví, o čem byla celá pohádka (jak začala a jak skončila). Kdo si nepamatuje, podívá se na pohádku zde: https://www.youtube.com/watch?v=MpxlGmZdWjU
  • Na str. 37 děti udělají cvičení 1 – vyberou správný význam slova a ten podtrhnou a cvičení 2 – vyberou z obrázků gramafon a vybarví ho.
  • Následně ve cvičení 3 vyberou děti pravdivé pokračování tučně vytištěné věty (začátku věty) a barevně jej označí.

3. a 4. vyučovací hodina – připomínáme si oslavy konce 2. světové války

  • vyprávíme si o válce
  • pouštíme se naučné video určené dětem
  • položíme k pomníku padlých líšnických občanů věnec
  • zazpíváme si českou hymnu a připomeneme si české státní symboly
Nahoru