Milé děti,
i tento týden je krátký a čeká nás jen pondělí, úterý a středa.
v PONDĚLÍ se budeme fotit – nejprve celá třída, pak po skupinkách dle vašeho výběru a budeme mít i portréty.
… A tak uvidíme, co všechno stihneme.
PONDĚLÍ
ČESKÝ JAZYK (1. a 4. hodina)
aktivity v kruhu
- Začneme společným přivítáním a zazpíváme si naši novou písničku Čarodějnice.
- Za pomoci kostky rozcvičíme hlavičky – zopakujeme si měsíce, dny v týdnu, roční období, jaké je datum, kolik je hodin…
- Nacvičujeme vyprávění – společně tvoříme příběh. Kdokoli vykopne větu, následně na ni dějově navazuje spolužák sedící po pravici. Každý vytvoří jednu větu.
- Nakonec si zkusíme zahrát slovní fotbal (na poslední slabiku). Uvidíme, jak nám to půjde.
v lavici
- Opakujeme DI/DY, TI/TY a seznámíme se s NI/NY.
- Budeme psát na destičky (budeme vymýšlet a zapisovat slova obsahující DI, TI, NI a DY, TY, NY). Zapsaná slova zkontrolujeme spolu se sousedem a pak ve skupince čtyř spolužáků. Vybereme v každé skupince dvě nejlepší slova a zapíšeme je na tabuli.
- V učebnici uděláme str. 99 a str. 100.
- Domácí úkol: slabikář str. 100/3 a)b)
ÚTERÝ
1. VYUČOVACÍ HODINA – matematika
- Dáme si matematickou rozcvičku. (číselné řady) https://wordwall.net/cs/resource/74195909/matematika/%c4%8d%c3%adseln%c3%a1-%c5%99ada-15-20-se%c5%99a%c4%8f-a-%c5%99ekni-kter%c3%a9-%c4%8d%c3%adslo-chyb%c3%ad
- V učebnici si uděláme na str. 107/ cv. 3, 108/cv. 2 a 109/3.
- Zkontrolujeme si, jaké jsme zvládli vypočítat příklady v rámci samostatné práce ve středu (vlepené pracovní listy), případně přidáme nové pracovní listy. Ke stažení: Pracovní listy MAT 1. třída
- Na závěr si zahrajeme autobus.
2. VYUČOVACÍ HODINA – angličtina
- warming up – a ball game (name, age, address, faouvite colour, food, animal)
- We talk about FOOD – new vocabulary: vegetables, fruits, breakfast, lunch and dinner
- pracujeme s obrázky, říkáme I like tomatoes / / don ´t like tomatoes
- třídíme FRUITS / VEGETABLES (pracujeme s obrázky na tabuli) – A banana is fruit… etc.
3. VYUČOVACÍ HODINA – český jazyk
- Zkotrolujeme si domácí úkol ve slabikáři str. 100
- procvičíme si di, ti ni a dy, ty ny https://wordwall.net/cs/resource/15762262/di-ti-ni-dy-ty-ny
- procvičujeme psaní DI, TI, NI a DY, TY, NY (vlepíme do sešitu) autodiktát di, ti, ni
- ve slabikáři si přečteme sloupeček se slovy na str. 101/ několikrát (skupinové čtení – děvčata, chlapci, sopolečně…)
STŘEDA
Po ranním kruhu, sdílení a zpívání na koberci se pustíme do opakování angličtiny a následně do češtiny 🙂
1. a 2. VYUČOVACÍ HODINA
- English – fruits and vegetables (opak. slovní zásobu) – apples, pears, carrots etc…
- What do you like to eat? I like… I don ´t like…
- Ve slabikáři si přečteme o cizích slovech – 101/1
- Zjistíme, jak může jedno písmeno změnit význam slova? – slabikář 101/3
- A budeme psát do písanky. Vyplníme ji minimálně do str. 28.
domácí úkol na prodloužený víkend: HRAVÁ ČÍTANKA str. 36 a 37:
- Nejprve děti přečtou úryvek z pohádky Čertovský gramafon (děti pohádku znají, jelikož jsme si ji pouštěli ve škole). Nečtěte úryvek v jednom „zápřahu“, je lepší si jej rozdělit na části.
- Děti rodičům odvypráví, o čem byla celá pohádka (jak začala a jak skončila). Kdo si nepamatuje, podívá se na pohádku zde: https://www.youtube.com/watch?v=MpxlGmZdWjU
- Na str. 37 děti udělají cvičení 1 – vyberou správný význam slova a ten podtrhnou a cvičení 2 – vyberou z obrázků gramafon a vybarví ho.
- Následně ve cvičení 3 vyberou děti pravdivé pokračování tučně vytištěné věty (začátku věty) a barevně jej označí.
3. a 4. vyučovací hodina – připomínáme si oslavy konce 2. světové války
- vyprávíme si o válce
- pouštíme se naučné video určené dětem
- položíme k pomníku padlých líšnických občanů věnec
- zazpíváme si českou hymnu a připomeneme si české státní symboly