Milí marodi,
tento týden máme rozdělený na mluvnici a literaturu.
MLUVNICE: Opakujeme ZÁJMENA, ČÍSLOVKY, SLOVESA, SHODU PODMĚTU S PŘÍSUDKEM A URČOVÁNÍ SLOVNÍCH DRUHŮ. Pracovali jsme s dětmi v centrech jednotlivých aktivit. Něco jsme procvičovali ústně, něco pomocí pracovních listů, DIPA, Logica i pomocí on-line procvičování.
- Zájmena – https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=5&subject=%C4%8Cesk%C3%BD%20jazyk&search1=03.+Z%C3%A1jmena#selid Děti udělaly všech deset cvičení do 15 minut (většina). Výskledkově se děti pohybovaly mezi 95 – 100%. Tohle už jim jde fakt dobře. Zkus si to, ať víš, jak jsi na tom ty.
- Číslovky – udělej si pracovní list. Zde měly děti největší problémy. Pozor na tvary číslovek, které jsou hovorové, ale v běžné řeči se neužívají. Správná řešení si zkontroluj podle učebnice (najdi si správné skloňování číslovek). Tak co? Jak ti to šlo? Ohodnoť se na pracovní list smajlíkem. CJL 6 – PL c. 1 – Cislovky
- Slovesa – ty si procvič v pracovním sešitě – udělej si str. 58 a pak libovolné cvičení ze str. 59 či 60.
- Shodu podmětu s přísudkem si procvič online na: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/shoda-prisudku-s-podmetem/znamkovane-diktaty/cviceni5.html Cvičení si udělej určitě více (třeba pět). Stačí zmáčknout tlačítko VÍCE vlevo nahoře.
V literatuře se věnujeme Zdeňkovi Svěrákovi a knížce Po strništi bos. Nejprve si povídáme o Zděňkovi Svěrákovi. Přečti si nějaké informace, podívej se na video a napiš si do sešitu na literaturu informace, které ti o něm přijdou zajímavé.
https://sites.google.com/site/onlinectenarskydenik/zden%C4%9Bk-sv%C4%9Br%C3%A1k
https://cs.wikipedia.org/wiki/Zden%C4%9Bk_Sv%C4%9Br%C3%A1k
Podívej se na krátké video: https://www.youtube.com/watch?v=nqYy2m7aQic
A nyní si přečti část knížky – str. 6,7,8 a 9. (Kapitoly: Volá Londýn až Prapor.) Knížku v PDF najdeš zde: file:///C:/Users/Topoffice/Downloads/nahled-EK14401-r.pdf
Nyní se podívej na následující obrázky: Po strništi bos obrázky. Obrázky vytiskni a vystřihni. Každý obrázek nalep do sešitu a napiš k němu jedno souvětí, co se ti vybaví, když ho vidíš. Pokud nemáš tiskárnu, nevadí. Napiš, co na obrázku vidíš a následně souvětí. Např.: RÁDIO – Tatínek poslouchal na starém rádiu stanici Londýn, což bylo zakázané a nesmělo se o tom mluvit.
A to je vše!
Přeji všem rychlé uzdravení a těším se na viděnou ve zdraví. Ála.