Přeskočit na obsah

2. až 5. dubna

Úterý 2. dubna

Čeština: Zaměření: slova citově zabarvená. Aktivity: práce s pravopisnými kostičkami – slova s ú/ů, y/ý, i/í; PS 2. díl, str. 6/1, 2; UČ 42/1 – úvod ke slovům citově zabarveným (slova hanlivá a lichotivá) a slovům neutrálním, ústně hledání dalších příkladů; ve skupinách skládá kartiček – trojice slov (např. pusinka – ústa – huba).

Matematika: Zaměření: odečítání dvojciferných čísel. Aktivity: ústně násobilka 3; na tabuli odečítání dvojciferných čísel (typu 56 – 32) – práce s číselnou osou a prázdnou stovkovou tabulkou; měření různých předmětů metrech, vysvětlení práce s milimetry (děti nemusí umět, ale setkávají se s tím).

DÚ je v příloze.

 

Středa 3. dubna

Čeština: Zaměření: slova citově zabarvená. Aktivity: diktát vět; PS 1. díl 28/2, 30/5 (slova cit. zabarv.); individuální četba z knihy Středa nám chutná.

Diktát: Velikonoce

Jsou po prvním jarním úplňku. Věřící oslavují Ježíšovu oběť. Končí půst. Děvčata malují vajíčka. Hoši splétají proutí. Někomu zajíček přinese čokoládu.

Matematika: Zaměření: slovní úlohy. Aktivity: hra Početní král (odčítání do 20 ttypu 17 – 14); do sešitu příklady na násobení a odčítání (36 – 12 atd.); PL – slovní úlohy k násobilce 3 (k dispozici ve škole); PS 74/1 (figurky), 75/2 (násobilkoví hadi).

Prvouka: Zaměření: koloběh vody: Aktivity: ústně opakování jarních bylin; výroba modelu koloběhu vodu z papíru; povídání o Rakousku.

 

Čtvrtek 4. dubna

Čeština: Zaměření: hlasité čtení. Aktivity: písanka 1. díl, str. 35 (velké S); čítanka str. 115 (hlasité čtení).

Matematika: Zaměření: násobilka 4. Aktivity: rozbor úloh z Matematického klokana; ústně úvod do násobilky 4.

 

Pátek 5. dubna

Čeština: Zaměření: čtenářský deník. Aktivity: PS str. 6/3, 4, str. 7/1; práce s textem ze cv. 1 (počet veršů, rýmy); PL (viz příloha) – hodnocení míry „citového zabarvení“ slov; čtenářský deník – zápis k vybrané knize – napsat na řádky následující 3 otázky a heslovitě odpovědět:

KDO? (vypsat hlavní postavy)

KDE? (např. vesnice, město, fantazijní svět, vesmír…)

KDY? (např. o prázdninách, v zimě, v noci, po celý rok, 20. století, v současnosti, není známo…)  

Dále napsat 2-4 větami, co bys dělal, kdyby ses ocitl v příběhu. V jakou postavu by ses proměnil? Ke komu by ses přidal? Udělal bys něco jinak než hlavní hrdinové? Změnil bys něco?

Prvouka + výtvarná výchova: Zaměření: životní cykly vodních živočichů. Aktivity: videa k tématu, výroba učebních pomůcek (kachna, žába, ryba, vážka).

Další aktivity: matematika – ústně slovní úlohy na násobilku 4 (práce s víčky); celoškolní vyhlášení úspěšných řešitelů Matematického klokana (kruh přesunut na další týden).

 

Soubory ke stažení

DÚ do 8. 4. Stáhnout
ČJ - PL slova s citovým zabarvením Stáhnout

Nahoru