DÚ: ČJ 2/2, M 5/4, AJ 6/3
Akce: Zámek Dobříš – Tajuplný les, příchod do 7.25 do školy, nebo do 7.40 na zastávku Líšnice, hl. s. ve směru na Dobříš.
Pondělí 16. 9.
Čeština: Druhy vět (oznamovací, rozkazovací, přací, tázací) – UČ 8/1, 8/2 (ústně), skládání a určování vět (na tabullku). (Učebnice – viz příloha.)
Matematika: Opakování násobilkových řad 1-5, početní král – násobení a dělení. Hravý PS 4/2. Hejný PS 86/1.
Angličtina: Bingo. Lekce 1 – opakování – písnička What’s your name? (UČ 7/6 – https://www.skolasnadhledem.cz/game/33403), zápis do sešitu – common phrases (viz níže), skládání slov s písmen. Lekce 2 – nová slovíčka – UČ 8/1, 8/2 (https://www.skolasnadhledem.cz/profil/kod/804008).
Do sešitu jsme pokračovali dalšími frázemi:
COME HERE. – POJĎ SEM.
STOP. – STŮJ. GO. – JDI.
SIT DOWN. – SEDNI SI.
STAND UP. – STOUPNI SI.
SORRY. – PROMIŇ.
YES. – ANO. NO. – NE.
Tvůrčí dílna: Malba temperami – pravěký svět, inspirace obrazy Zdeňka Buriana.
Úterý 17. 9.
Zámek Dobříš.
Středa 18. 9.
Čeština: „Běhací“ diktát – skládání vět do sešitu (viz níže). Tvrdé samohlásky – PS 8/1, 8/2, 8/5. PL Přísloví str. 3 (tmavě modré desky – ve škole). Četba – Mach a Šebestová, básnička Noty, písnička Září + zpěv (viz v příloze nebo ve škole, písničku viz též zde: https://www.youtube.com/watch?v=Iw6okDgxgS4).
Sešit: Sestavit správně věty, zapsat psacím písmem do sešitu a určit druh věty (OPRT):
SE NOSE V NEDLOUBEJ
JE NEJKRÁSNĚJŠÍ V ZEMI KDO
JELI DOBŘÍŠ NA JSME
LÉTAT BYCH KÉŽ UMĚL
Matematika: Zkoušení – násobilkové řady 3-5 (do pátku zopakovat 6-7). Hravý PS 4/3, 4/4, navíc 4/1. Hejný PS 87/2, 88/2.
Prvouka: Sluneční soustava – řazení kartiček s planetami dle vzdálenosti od Slunce, vybarvování planet, porovnávání velikosti (vše k dispozici ve škole). Děti se mají naučit vyjmenovat planety.
Čtvrtek 19. 9.
Čeština: Tvrdé/měkké souhlásky – PS 8/3 (event. 8/4), 9/1, 9/2. PL Mach a Šebestová (vztahuje se ke včerejší četbě, viz v příloze nebo ve škole). Vysvětlení čtenářského deníku.
Matematika: Geometrie – bod a přímka – UČ str. 55 (přečíst si zelené boxy, viz příloha), Hravý PS 38/1 až 38/4. Parkety – volná tvorba, Hejný PS 88/1.
Angličtina: Lesson 1 – test. Lesson 2 – UČ 8/3, PS 6/2, 7 vypsat slovíčka, 6/1. Hra Don’t eat Pete.
Další aktivita: Dokončení obrazů z TD.
Pátek 20. 9.
Čeština: Pětiminutovky 2/1. Sloh – do sešitu „Dílna čtení“ napsat text libovolného žánru a tématu – podmínkou bylo, aby text měl úvod a závěr a také smysl a aby tam nebylo nic sprostého, příliš násilného či jinak nevhodného.
Matematika: Násobilkové řady, početní král. Sešit – rozklad součinu na činitele (viz příloha – opsat do žlutého sešitu s pejskem a rozložit, např. 4 = 2 . 2).
Angličtina: Lesson 1 – song (UČ 7/6). Lesson 2 – zápis do sešitu (doplním do přílohy později), rozhovor What’s your name? … It’s a robot… (dle obrázku v učebnici, střídání ve dvojicích – jeden se ptá, druhý odpoví a obráceně). Worksheet Lesson 2, příp. Lesson 1 – co kdo chtěl a stihl (k dispozici ve škole).
Prvouka: Povídání o vývoji Země, skládání kartiček.
Kruh: Krajské volby (mj. videa https://edu.ceskatelevize.cz/video/9184-slovicka-demokracie, https://edu.ceskatelevize.cz/video/17248-krajske-volby). Děti by měly vědět, že má ČR 14 krajů vč. Prahy a jejich kraj je Středočeský.