Přeskočit na obsah

Týdenní plán 22.1.-26.1.

Pondělí

Český jazyk – Opakujeme učivo 1. pololetí – v pracovním sešitě jsme vypracovali opakovací testy na str.93 a 94 – mimo cvičení 6. Učivo jsme si znovu připomněli, zopakovali a procvičili. V další hodině si děti napsaly pololetní písemnou práci.

Matematika – Vyvodili a naučili jsme se pravidla pro přednost početních operací. V učebnici jsme si nejprve prohlédli str. 38/cv. 1, kde jsme zjistili, že přednost při počítání má vždy násobení a dělení před sčítáním a odčítáním. Pak už jsme pracovali v pracovním sešitě (2.díl) str. 53/cv. 1 a 2. Ve zbývajícím čase jsme si procvičovali rozvinutý zápis čísel:

např.: 549 = 5.100+4.10+9.1

Zkus si stejným způsobem rozepsat čísla: 419, 110, 762, 900 a naopak zkus napsat číslo, jehož rozvinutý zápis je:

7.100+5.10+1.1=

9.100+0.10+6.1=

1.1000+5.100+6.10+0.1=

Prvouka – Povídáme si o hospodaření s penězi. V učebnici si přečtěte str. 30 a 31.

Úterý

Matematika – Procvičujeme na zítřejší pololetní test z matematiky. Zde je cvičná pololetní práce: polol. pr. ma 

V pracovním sešitě pracujeme na str. 54/cv. 4, 5, 6. Cvičení 7 je jen pro dobrovolníky.

Český jazyk – Společně jsme prošli opravené pololetní práce a zdůvodnili jsme si správné řešení. Procvičujeme psaní i, y u příbuzných slov od vyjmenovaných slov po B a L. https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-vyjmenovana-slova-po-l-1-uroven

Středa 

Český jazyk – Do sešitu si vypište vyjmenovaná slova po L. Pak nad každé slovo napište číslem, o jaký jde slovní druh. Vyberte si jedno podstatné jméno z napsaných slov a k němu vytvořte pětilístek: pětilístek

Matematika – pololetní písemná práce

Čtvrtek a pátek

Český jazyk – V učebnici na str. 32 a 33 procvičujeme vyjmenovaná slova po L. Ve žlutém pracovním sešitě str. 9, 10 a 11. Napsali jsme také diktát: Zbyněk je bystrý kluk. Ta zeď byla původně bílá. Chodíš sem úplně zbytečně. Na věži bijí hodiny. V únoru bývá krutý mráz. Babička má bylinkovou zahrádku. 

Matematika – Pracovní sešit str. 55/8 a 9. Zkoušíme vymýšlet pro spolužáky příklady na procvičování přednosti početních operací např.: 7 + 2 . 5 =…..

Zkuste do sešitu vymyslet slovní úlohu na příklad 20 – 2 . 5 = 10

Prvouka – Učíme se veličiny – hmotnost, délka a objem a poznáváme jednotky, ve kterých veličiny měříme. V učebnici str. 32 a 33. Do sešitu si nakresli tabulku jednotlivých veličin a k nim si vyznač jednotky. měříme délku, objem a hmotnost

 

Nahoru