DÚ ČJ 18/1, Ma 12/4, AJ 12/3
Pondělí 4. 11.
Halloween – úkoly v halloweenském sešitku.
Úterý 5. 11.
Čeština: Pranostiky – čtení a výklad. Barevná VS – str. 4 – vymýšlení a zápis slov příbuzných ke slovu „být“ (viz příloha). Poslech báje Daidalos a Ikaros. Četba Dětí z Bullerbynu.
Matematika: Početní král (násobilka). Hravý PS 12/7 (event. i 12/4), 13/10. Halloweenský sešit – rébusy (obrázkové příklady).
Středa 6. 11.
Čeština: Diktát (viz níže). UČ 27/7 (ústně, viz příloha). Prezentace kniha a zápis do čtenářského deníku.
diktát: Čarodějnice
Zlá babizna bydlí v bídném příbytku. Na nábytku leží prach. Na bidýlku sedí havran. Po podlaze hbitě pobíhá bílá krysa. Ježibaba má svůj obyčej. V noci trhá kouzelné byliny. Bystrýma očima dokáže uhranout dobytek.
Matematika: Početní král (násobení/dělení). Početník – dokončení str. 6-8 (cca 3 sloupečky, co komu chybělo). Vyvození písemného odčítání. Hravý PS str. 14/1, 14/4 (event. i 14/3).
Ad písemné odčítání: Ukazovali jsme si dva postupy. Klasický „školní“, kdy se počítá odspodu a přičítá se, anebo druhý způsob, kdy se počítá odshora a odčítá se. Děti si mohou vybrat, co jim lépe vyhovuje, ale ať dodrží jen jeden styl. V pátek přidáme přechod přes desítku.
Prvouka: Opakování – PL Vesmír, PL ČR.
Čtvrtek 7. 11.
Čeština: Pracovní sešit střední velikosti „Procvičuji si vyjmenovaná slova“, str. 4/5, 6. Dále jsme si vysvětlovali některé rozdíly u sloves s by/bi (viz níže). Zápis do čtenářského deníku: děj, obrázek + napsat „Pohádkové prvky“ a několik jich vypsat slovy nebo větami, např. konkrétní pohádkové postavy nebo předměty, prostředí, kde se příběh odehrává (pohádková země aj.), fakt, že věci nebo zvířata mluví a chovají se jako lidi apod. (Prosím, ať chybějící děti udělají celý zápis doma.)
Rozdíly mezi sloves s by/bi:
- BY: slova příbuzná ke slovu být (dobyl hrad, odbyl úkol…) – můžeme si pomoci budoucím časem – dobyde (dobude) hrad, odbyde úkol
- BI: slova příbuzná ke slovu bít (zabil nepřítele, rozbil vázu) – můžeme si pomoci budoucím časem – zabije nepřítele rozbije vázu
- BI: ostatní podobná slova, které nesouvisí ani s být, ani s bít (šklebil se – kořen škleb, zlobil – kořen zlob, zeslabil – kořen slab) – „-i-“ není v kořeni, ale v příponě, můžeme si pomoci přítomným časem – šklebí, se, zlobí, zeslabí
Matematika: Početní král (sčítání/odčítání 38 + 9, 53 – 9 atd.). Početník – str. 15 dva sloupečky, kdo stihl, str. 12 tři sloupečky. Geometrie – UČ str. 62 a 63 – zelené rámečky – seznámení s pojmy rovnoběžky, různoběžky, průsečík, kolmice, pravý úhel a příslušnými symboly. (Pojmy jsme modelovali pomocí dvou tužek; pojem úhel je troch náročnější, ale některé děti znají stupně ze sportů, zkoušeli jsme se tedy otočit dokola o 45°, 90°, 180°, 360°, 540° apod.) Do malého červeného tečkovaného sešitu jsme rýsovali a zapisovali rovnoběžky (vyfotím).
Angličtina: Čtení a překlad knihy One Ted falls out of Bed. Lesson 4 – PS 10/1, 10/2 (https://www.skolasnadhledem.cz/game/6853). Lesson 5 – UČ 14/2, PS 13/My words (kromě uvedených slovíček jsme si ještě připsali další – thirty, seventy, ninety).
Pátek 8. 11.
Čeština: Dokončení čtenářského deníku. Barevná VS – dopsání dalších příbuzných slov (viz příloha).
Matematika: Vysvětlení a nácvik písemného odčítání s přechodem přes deset (většině dětí vyhovuje přičítání odspodu). PS 14/7 (děti mátlo, že tam není mínus, tak jsme si ho tam dopsali), event. 14/6. Halloweenský sešitek – početní rébusy.
Angličtina: Don’t eat Pete (numbers 11-19). UČ 14/1 (https://www.skolasnadhledem.cz/game/33419). Ústně nácvik vět typu „90 is greater than 60.“ a „50 is less than 70.“.
Prvouka: Test. PL Lidé a čas (k dispozici ve škole).
TD: Kresba/malba halloweenského tématu olejovými křídami. (Náhradní Kruh bude příští týden.)