DÚ: ČJ 4/3, M 6/1
Pondělí 23. 9.
Čeština: Hledání rýmů. Diktát (viz níže). Párové souhlásky – opakování a vymýšlení slov, např. plod-plot (b-p, v-f, d-t, ď-ť, z-s, ž-š, h-ch, g-k). PS 10/1, 10/3.
Cesta do minulosti
Vesmír prý začíná velkým třeskem. Potom vzniknou hvězdy. Kolem Slunce se pohybují planety. Země chladne a ve vodě se ocitá jednoduchý život. Zrodí se rostliny a živočichové a šíří se na pevninu.
(Před diktátem jsem děti upozornila, že po obojetných souhláskách bude „i“, že zájmeno „se“ se píše zvlášť a že Slunce je s velkým S.)
Matematika: Početní král. Opakování termínů součet, rozdíl, součin a seznámení s dalšími (podíl, dělenec, dělitel, činitel, sčítanec, menšenec, menšitel – viz předposlední strana pracovního sešitu, značená „1“). Hravý PS 7/17, 5/7, 5/6, příp. 5/5; Hejný PS 92/2, 93/1.
Angličtina: Lesson 1+2 – opakování slovíček (domino, trimino), skládání vět z kartiček a zápis na mazací tabulku (What’s your name? My name’s… / I’m… This is my robot. What’s this? It’s a robot.). UČ str. 9 – modrý box dole – seznámení s possessive case + cvičení 9/5 (ústně).
Tvůrčí dílna: Kresba leporela na téma Stvoření světa.
Úterý 24. 9.
Čeština: Na tabuli hledání různých tvarů jednoho slova, časování sloves zlobit a být (zatím jen orientačně, děti nemusí umět). Párové souhlásky – PS 10/2. PL přísloví (ve škole). Četba Dětí z Bullerbynu. Zdobení první strany čtenářského deníku (černým fixem).
Matematika: Početník str. 7/1-3 sloupečky. Hra s kostkou (viz níže). PL Slovní úlohy (SÚ – v červených deskách) – celá str. 33.
Hra s kostkou: Hodit dvakrát kostkou (např. padne 4 a 6), na čtverečkovaný papír zakreslit obdélník 4 x 6 a zapsat vhodný příklad (4 . 6 = 24) – děti se mohou přesvědčit, že čtverečků je opravdu 24.
Další aktivity: Hlasování o třídních pravidlech. Dokončování projektů z tvořivé dílny a slohu.
Středa 25. 9.
Čeština: Pravopisné pětiminutovky str. 4, sloupečky 1, 2. Ústně – pravopis sloves (podrobněji viz příloha – párové souhlásky). Sešit – diktát slov (viz příloha). Opravný diktát / dokončování slohu.
Matematika: Početní král. UČ str. 10 – zelený box ústně, 10/6 na tabuli (foto učebnice v příloze). PS 6/9, 6/10, 6/14. (Cvičení 9 jsme museli hodně vysvětlovat… Nejprve jsme opakovali, co je to vůbec polovina, třetina, čtvrtina…)
Prvouka: Vývoj Země, videa. Světové strany a směrová růžice, určení směru podle polohy sluníčka.
Čtvrtek 26. 9.
Čeština: Hledání rýmů na slovo „krteček“. Opakování – slovní druhy – ústně. Sloh – moje představa o stvoření světa.
Matematika: Geometrie – úsečka měření v cm, mm, dm. PS 39/1, 39/2, 39/4. (Cv. 4 – pro děti jsou převody jednotek nové učivo, může jim to dělat problémy, je třeba ukazovat na pravítku atd. Pslední řádek s trojcifernými čísly dělat nemusíte, pokud by to pro děti bylo těžké.) Geometrie v červených deskách: PL 4 – měření a rýsování – cm, PL 5 – měření a rýsování – mm, dm.
Angličtina: Lesson 2 – ústně za pomoci obrázků věty typu „This is Jony’s tiger.“, PS 7/4. Lesson 3 – UČ 10/1, 10/2 (audio: https://www.skolasnadhledem.cz/profil/kod/804010). Bingo.
Pátek 27. 9.
Čeština: Pětiminutovky 6/1-2 sloupce. Sešit – tvoření příslovcí z přídavných jmen (viz níže). Prezentace leporela o stvoření světa.
Sešit – do levého sloupce přídavná jména: slabý, hrdý, správný, ošklivý, krutý, němý, slepý; do pravého sloupce příslovce: -> slabě, -> hrdě atd.
Matematika: Početník 8/1-3 sloupce. Ústně trénink násobení a dělení. Hravý PS 7/15, 7/18. Hejný
PS 92/1.
Angličtina: Lesson 2 – test. Lesson 3: PS str. 9 dole (My words), PS 8/1, UČ 11/8 (písnička: https://www.skolasnadhledem.cz/game/33411). Četba z knihy In the beginning.
Prvouka: Opakování světových stran. Práce s mapou ČR – hledání měst, hor, řek…, „jízda“ na sever, jih… (zjednodušenou mapu pro děti mohu nemocným dětem zapůjčit).
Kruh: Svatý Václav – četba textu (ve škole či v příloze), ve skupinách hledání informací v rodokmenu sv. Václava.