Přeskočit na obsah

Po – St 28. – 30. 4.

Milé děti,

nyní nás čeká krátký týden, jen tři dny 🙂 Ale my je určitě nepromarníme. Co nás čeká?

PONDĚLÍ

český jazyk

  • povídáme si o uplynulém víkendu a o tom, co nás čeká tento týden
  • zpíváme u klavíru
  • opakujeme – datum, rok, měsíce, roční období, hodiny
  • povídáme si o filipojakubské noci a tradici pálení ohňů
  • opakujeme ď, ť, ň
  • seznamujeme se s di, ti, ni
  • snažíme se poznávat rodíly mezi di, dy
  • ve slabikáři uděláme básničku na str. 97

tvůrčí dílny

  • i zde opakujeme hodiny a určování času
  • tvoříme si vlastní hodiny

matematika

  • počítáme slovní úlohy v oboru do 20 bez přechodu 10
  • procvičujeme sčítání a odčítání zpaměti
  • opakujeme názvosloví geometrických tvarů a v učebnici uděláme 107/2
  • počítáme „hady“
  • v učebnici uděláme str. 108/3,4

ÚTERÝ

český jazyk

  • přivítáme se na koberci písničkou a naučíme se novou písničku – Čarodějnice
  • napíšeme si běhací diktát, který bude obsahovat slova: dívka, dýně, dýka, hodiny, dým, jahody. Slova si následně přečteme a zapíšeme na tabuli. Děti si samy zkontrolují svůj zápis a ohodnotí se.
  • ve slabikáři čteme 97/1, povídáme si o chlapci jménem Mauglí, povídáme si o divadle (jak se oblékáme, chodíme včas, jak se v divadle chováme, kde je jeviště a kde hlediště apod.)
  • doděláme str. 97 celou
  • v písance budeme psát velké C a začneme se učit Z. Písanku dopíšeme do str. 21 (část bude za DÚ).
  • opakujeme SYNONYMA, zahrajeme si worwall https://wordwall.net/cs/resource/7515900/synonyma

anglický jazyk

  • angličtinu budeme mít netradičně v úterý
  • opakovat budeme pozdravy a představení (Hello, I´m Tom. I am six. I like blue. I have a dog…)
  • opakujeme WEATHER (sunny, rainy, windy, stormy, foggy…) It´s hot / cold. What´s the weather today?
  • Zpíváme dle výběru dětí.

matematika 

  • rozcvičíme se slovními úlohami, příklady zapisujeme na tabulku (příklad i výsledek) / Např.: Tonda si koupil deset čokoládových tyčinek. Dvě snědl, jednu dal bráchovi a jednu ztratil. Kolik mu jich zůstalo? (10 – 2- 1 – 1 = 6). K počítání můžeme používat fazole, počítadla či počítací provázky (dle vlastního výběru).
  • počítáme podle pracovních listů ze stránek maminkam.cz https://www.maminkam.cz/pracovni-listy-pro-1-tridu-matematika-pocitani-do-20 vybíráme dle zájmu a obtížnosti
  • vytvoříme skupinky po třech až čtyřech, společně ve skupince řešíme cvičení 1 na stranách 107 a 108. Každá skupinka bude mít k dispozici krokovací pás.

STŘEDA

český jazyk

  • přivítáme se společně naší písničkou, pak si zopakujeme písničku Čarodějnice a budeme zpívat dle výběru dětí
  • zopakujeme si měsíce, dny v týdnu, datum, hodiny i nejdůležitější svátky
  • procvičujeme měkké a tvrdé slabiky DI/DY, TI/TY (zapisujeme na tabulky)
  • ve slabikáři uděláme celou stranu 98
  • zahrajeme si wordwall 🙂
  • Písanka: Dnes jsme nacvičili velké C a naučili se velké Z. V písance budeme pokračovat a napíšeme „co stihneme“ 🙂 (asi do str. 23)

Čarodějnice

Matematika

  • zapisujeme a počítáme slovní úlohy
  • děti vymýšlí své slovní úlohy a zadávají je spolužákům
  • v učebnici společně uděláme str. 109/1,2
  • budeme pracovat a počítat s pěnězmi

A večer půjdeme upálit tu čarodějnici!!!! Tak si to moc užijte 🙂 

Nahoru