Přeskočit na obsah

Matematika, 25.-27.9.

Moji milí prvnáčkové,

tento týden jsme opět procvičovali při hodinách matematiky rytmus. Říkejte říkanku „Ten náš Pavel to je kos, ztratil boty, chodí bos.“ Jako tuto aktivity děláme ve škole, říkanku vytleskávejte a zároveň na tlesknutí vždy udělejte krok. Věřím, že si tuto aktivitu pamatujete ze školy, kdy chodíme po chodbě a u toho říkáme říkanku a tleskáme do rytmu.

Doma máte určitě kostky (např. od Člověče, nezlob se). Hoďte několikrát kostkou, poté tleskněte  a zároveň udělějte krok tolikrát, kolik teček (jaké číslo) jste hodili. Zkuste si to například 8x.

V učebnici matematiky si na straně 15 vypracujte cv. 1 a 2. V 1.cvičení zapíšete do žlutých okének tolik čárek (počet), kolik máme domečků a kolik je v domečcích oken (tak, jako je uvedeno v příkladu). Určitě si podobnou aktivitu pamatujete z minulého týdne (str. 12/1).

V 2.cvičení budete pracovat se znaménkem +, o kterém jsme si říkali, že znamená „sečti“, dej/spočítej dohromady. Do volného okénka opět vždy udělte tolik čárek, kolik máme daných předmětů.

Dále na straně 16 vypracujte cvičení 1 a 4. U 1.cvičení zapíšete do okénka počet, kolik je červených, kolik modrých obrazců a kolik jich je dohromady. Ve 4.cvičení máme naše známé bludiště, pomozte ježečkovi najít vestu k jablíčkům.

Můžete si také zahrát s rodiči, babičkou nebo dědou, se sourozenci hru, kterou máme v učebnici na str. 15 ve 4.cvičení. Vezměte si například několik fazolí (do 10), mističku nebo kelímek, oznamte s kolika fazolemi pracujete, několik jich schovejte pod mističku a druhý hráč (mamka, taťka babička, děda , sestra, bratr, budou říkat, kolik jste jich schovali.

A toto je vše z m atematiky.

Mějte se fajn a příští týden se na vás těším ve škole.

Ahoj

Lenka

Nahoru