Přeskočit na obsah

Matematika, 2.- 4.10.

Moji milí prvňáčkové,

při hodinách matematiky jsme v pondělí pracovali s rytmem, chodili jsme a tleskali do rytmu. Doma máte určitě kostky (např. od Člověče, nezlob se). Hoďte několikrát kostkou, poté tleskněte  a zároveň udělějte krok tolikrát, kolik teček (jaké číslo) jste hodili. Zkuste si to například 8x. V učebnici si vypracujte na str. 17 cv.3. Pokuste se spojit čísla – počet teček na kostkách – od nejmenšího po největší, ale pozor, tak, aby se čáry neprotínaly.

Pokud máte doma kostky, podle kterých jste skládali obrázky, vemte si jich 10. Na stranách 14 a 17 vždy v 1.cvičení  najdete krychlovou stavbu. Pokuste se ji postavit přesně tak, jak je v učebnici. Dále ji vybarvěte podle barev, které můžete použít. Povídali jsme si, kolik krychlí jsme na každou stavbu použili, kolik má podlaží, kolik krychlí je v jednotlivých podlažích, kolik krychlí máme od každé barvy.

Ve středu nás čeká psaní čísla 1. Vezměte si uvolňovací cviky, které používáme na češtinu. Otevřete si je zezadu a naučíme se psát číslo 1. Podle šipek ho obtáhněte tužkou, pokračujte psaním jedniček až na konec řádku. Napište 3 řádky. Dále budeme pracovat s učebnicí na straně 18. V prvním cvičení si budeme povídat o zvířátkách, jaká máte doma, jaká vidíme na obrázku, kterých je méně a kterých je více. Vypracujeme i 2.cvičení, obrázky rozdělíme podle počtu teček pod obrázky.

Ať jste brzy zdraví a můžete být ve škole s námi.

Ahoj

Lenka

 

Nahoru