Ve ČTVRTEK se z nás stanou INDIÁNI. Zapomene na rozložení učiva podle rozvrhu a budeme střídat různé činnosti zrovna tak, jak bude potřeba. Budeme si číst, zpívat, počítat a tvořit. Dozvíme se více o životě indiánů a společně si přečteme nějaký indiánský příběh.
Zvládneme toto učivo:
čtení – poznáme písmenko I, i a budeme plnit některá cvičení v Hravé abecedě ze stran 50-53. Také budeme slabikovat a hláskovat („marťanská řeč“) různá slova s indiánskou tematikou.
psaní – formou hry v prostoru třídy procvičíme jemnou motoriku – prstové rozcvičky, jednotažky (obrázky jedním tahem) a připomeneme si psací e.
matematika
- nejprve si vysvětlíme počítání uč. 36/3 – Zástupné modely, se kterými jsme dosud počítali, nám postupně budou nahrazovat čísla. Je ale důležité, aby si děti pod číslem dokázaly představit počet zástupných modelů (kaštany, tužky, bonbony, prsty…). Pak si poprvé vyzkoušíme barevné počítání – viz. příloha.
- S kamarády ve dvojici budeme diskutovat nad cvičením 35/1,3 a 35/2.
prvouka – Dnes odbočíme z plánu na daný rok (můžeme si to dovolit 😊) a podíváme se na původní obyvatele Ameriky – Indiány a jejich život.
Jistě zbyde čas i na krátkou videopohádku, ale která to bude, rozhodne třída a čas…. pohádka 1, pohádka 2, pohádka 3
———-
V pátek již bude výuka podle rozvrhu
čtení – Pracujeme v Hravé abecedě str. 50 – 53 + ve třídě budeme skládat slova z rozházených slabik
psaní – píšeme písmeno l – písanka 8,9 (nejspíš bude pár řádků za DÚ)
matematika – pracujeme se čtvercem (přehýbání, stříhání), dokončujeme cvičení ze stran 35, 36, 37, krokujeme
TV (bloková výuka) – v rámci jedné hodiny TV budeme mít čj/mat a druhou hodinu se protáhneme. Čeká nás cvičení s padákem a opičí dráha.
kruh – Řekneme si proč 17. listopad slavíme jako Den boje za svobodu a demokracii. Dozvíme se, co znamená pojem sametová revoluce. Vysvětlíme si slova – svoboda a demokracie. VIDEO