Přeskočit na obsah

25. až 27. září

Pondělí 25. září

Čeština: Zaměření: souhrnné opakování – hláska/slabika/slovo, délka slabik. Aktivity: ústní procvičování; malý sešit – třídili jsme slova (viz příloha) podle počtu slabik do dvou sloupečků, značili jsme délku slabik (pod slova píšeme tečku – krátká slabika, nebo pomlčku – dlouhá slabika); z tabule čtení slov se slabikami dě, tě, ně, di, ti, ni, mě, bě, vě, pě, ou, au, o-, ú- (viz příloha); společné čtení pohádky Jak se písmenko M ztratilo.

Matematika: Zaměření: slovní úlohy. Aktivity: na mazací tabulku – sčítání do 10 (z hlavy, psali jsme jen výsledky); PS str. 7, cv. 1 a 2 – slovní úlohy jsme nejprve řešili z hlavy, pak zapisovali příkladem, u druhého cvičení jsme hledali více než dvě možnosti.

Angličtina: Zaměření: fixovat zájmeno já – I, procvičit psanou formu barev. Aktivity: a) ústně nácvik vět I am John, I am 7, I am from the Czech Republic, I live in Líšnice (děti zatím jen opakují po medvídkovi); b) poslední cvičení na PL s barvami – děti vybarvily nanuk dle fantazie a na mou otázku (What colour do you need?) odpovídaly, jaké barvy potřebují: I need red colour…; c) hra – vybarvování zmrzlin podle kartiček se slovy rozmístěnými po třídě, děti např. našly kartičku č. 2 – yellow a vybarvily zmrzlinu č. 2 žlutě (děti velmi zajímá, co se jak a proč píše a čte, např. že y se čte j).

 

Úterý 26. září

Čeština: Zaměření: slovo – věta. Aktivity: uč. str. 9/5, 7, 8 – dělení vět na slova; PS str. 4/6 – počet slov ve větě, počet vět v textu, připomněli jsme si, že mezi slova se počítají i slova jednoslabičná slova (na) a neslabičná (v); poslech kapitoly z knihy Já Baryk.

Matematika: Zaměření: jednotky – desítky – stovky. Aktivity: na tabuli vysvětlení, co jsou jednotky, desítky a stovky a jak a proč zapisujeme vyšší čísla (budeme značit jednotky J, desítky D, příp. stovky S, stovky jsme si vysvětlovali jen pro úplnost, děti nemusí umět); PL spojovací obrázek – spojování čísel od 1 do 101 v obrázku; PS str. 8/1 – trio.

Středa 27. září

Čeština: Zaměření: psaní m, n, rozbor textu. Aktivity: písanka str. 9 – psací n, m; PL Jak písmenko M uteklo; zápis do zápisníčku – Na co se těším a co bych se chtěl naučit ve 2. třídě.

Matematika: Zaměření: jednotky – desítky. Aktivity: PL vajíčka – zápis jednotek (J) a desítek (D) podle počtu vajíček a platíček (viz příloha), nepovinně pro zájemce na druhé straně PL zápis stovek.

Prvouka: Zaměření: kalendář, září, podzim. Aktivity: uč. str. 38 – četba textu o září, doplnění (co je rovnodennost…); práce s Ladovým kalendářem na nástěnce a se zápisníčkem.

Další aktivity: Projekt svatý Václav – předčítání pověsti o sv. Václavovi (M. Drijverová); sledování a rozbor videí Dějiny udatného českého národa – díly 12. Bořivoj a Ludmila a 13. Svatý Václav (https://www.ceskatelevize.cz/porady/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/), Chaloupka na vršku – Jak to bylo na sv. Václava (https://www.youtube.com/watch?v=lZ86EjXboH8); „středověká malba“ temperovými a akrylovými barvami na karton (sv. Václav, sv. Ludmila, Panna Maria nebo sv. Prokop).

Soubory ke stažení

Četba - nácvik čtení sov s vybranými typy slabik Stáhnout
Četba - Jak písmenko M uteklo Stáhnout
ČJ - přepis z tabule do sešitu Stáhnout

Nahoru