Přeskočit na obsah

11. až 15. září

Pondělí

Český jazyk: Zaměření: rozklad slov na slabiky a hlásky, počet slov ve větě. Aktivity: ústně – spočítej slabiky a hlásky v daném slově, spočítej slova ve větě (např. Petr a Pavel šli k rybníku); na tabuli – pořadí měsíců a dnů v týdnu; uč. str. 5, cv. 2 dole (ve dvojicích); PS str. 2/5, 6.

Čtení: Čítanka – Můj kamarád (porozumění textu, témata – nový žák, kamarádství).

Matematika: Zaměření: sčítání a odčítání do 20 bez přechodu přes desítku (5+3, 16-2…), porovnávání hodnot. Aktivity: ústně – příklady (16+3, 18-2…); PS str. 4/2, 3 – porovnávání vláčků a součtové trojúhelníky; na tabuli – rozdělování vagónků na stejně dlouhé vláčky (podobně jako v DÚ, viz příloha).

Angličtina: Zaměření: barvy, ovoce, základní fráze a pokyny. Aktivity: konverzace s medvídkem – pozdrav, představení, reakce na pokyny (stand up, jump, turn around…); PL – nácvik psaní názvů barev (první stránka), vybarvování ovoce dle pokynů (Colour the picture…, první cvičení na třetí stránce), viz příloha; poslech písničky Popsicles (https://www.youtube.com/watch?v=RvgnuPL9x-s).

 

Úterý

Český jazyk: Zaměření: délka slabik, slovo. Aktivity: délka slabik – na dlouhou slabiku tleskni, na krátkou ťukni o sebe pěstičkami; čtení básničky Taxi z tabule; písanka – str. 39 (písmeno x, X a ostatní psímena, bez číslic); PS str. 2/7, str. 3/3, 5.

Matematika: Zaměření: porovnávání hodnot, dětský park (práce s grafem). Aktivity: sešit – do sloupečku porovnávání čísel (je větší, je menší, rovná se: 13…10, 8…5, 6…12, 10…10, 5…9); PS str. 5 – dětský park – zapis tras do „grafu“.

 

Středa

Čeština: Zaměření: skládání vět, hry se slovy, pohádka/pověst. Aktivity: tleskání/ťukání dle délky slabiky; PS str. 2/4, str. 3/3, 4, str. 4/7 (čtyřsměrka, skládání vět, oddělování slabik); na tabuli – hlavolamy (viz příloha); čtení – přiřazování názvů pohádek k obrázkům (ve dvojicích), poslech pověsti Praotec Čech (M. Drijverová, viz příloha), rozdíl mezi pověstí a pohádkou, dále mezi pohádkou, kterou napsal spisovatel a kterou kterou si po staletí lidé předávají, variace pohádek („Co bylo dřív, Elsa, nebo Sněhová královna?“ „Je Kocour v botách vždycky oranžový a s mečem?“). Kdo byl rychlý, začal ještě s PL „čárkovaná, háčkovaná“.

Matematika: Zaměření: příklady s výsledkem 10, desítky/jednotky, autobus. Aktivity: hra s míčem (příklady do 20); na tabulku – vymysli příklady na sčítání s výsledkem 10 (1+9, 2+8…); zápis desítek a jednotek (úvod); PS str. 6/1 – dramatizace a práce s tabulkou. Pozn.: Všechna prostředí postupně opakujeme, některé děti je pozapomněly nebo jsou pro ně nová. Zpočátku tedy budeme postupovat pomalu.

Prvouka: Zaměření: moje místo ve světě. Aktivita: výroba sešitku s informacemi (já – můj dům – (moje ulice) – moje obec – můj stát – můj světadíl – moje planeta). Se sešitkem budeme dále pracovat. Kdo chyběl, vyrobí si ho, až přijde nebo na ŠvP.

Sebehodnocení: Práce se zápisníčkem – Co umím začátkem 2. třídy (vybarvi si palec za to, co umíš).

 

Čtvrtek

Čeština: Zaměření: psací y, Y. Aktivity: čtení – básnička Yetti; písanka str. 15.

Matematika: Zaměření: spoje do 10, vizuální rytmus, prostorová představivost. Aktivity: PL draci – spoje (5, 6,… 10, viz příloha); PS str. 6/2, 4 – vizuální rytmus, plán krychlové stavby (rozdíl při pohledu shora a z boku).

TD: Aktivita: pánačci z kolíčku a bavlnky – využijeme jako vzduchoplavce do balonu. Kdo chyběl, vyrobí si ho, až přijde nebo na ŠvP.

 

Pátek

Čeština: Zaměření – čtení, porozumění textu. Aktivity: společná četba Jak to bylo s horou Říp (J. Brukner) + práce s textem (viz příloha); hlavolamy (viz příloha z 13. 9.).

Prvouka: Zaměření: měsíce v roce. Aktivity: Ústně – kdy začíná rok, kolikátý měsíc je září, jaké jsou měsíce jednotlivých ročních období… Brainstorming – co se děje v září v přírodě (plody stromů, odlet tažných ptáků…), co dělají lidé (začátek školy, svátky – sv. Ludmila, sv. Václav, vinobraní…), kdy začíná podzim (23. září). Práce se zápisníčkem – na úvodní stránce k měsíci září nakrelit něco z toho, co bylo řečeno během brainstormingu. Pozn.: Podzimní plody a tažné ptáky probere podrobněji v říjnu.

Kruh: Úvod do projektu Poletíme do světa. První cesty povedou do historie. Brainstorming – co je to historie, jak se liší pravěk od středověku (máme písemné památky, a tak např. víme, že skutečně žil kníže Bořivoj a jeho žena Ludmila…) atd. Předčítání komiksu o sv. Ludmile (https://kc.biskupstvi.cz/storage/f/Ludmila/Ludmila_3_2002_03.pdf); posmrtné zázraky sv. Ludmily – četla jsem z webu (https://www.lumendelumine.cz/index.php?page=posmrtne-zazraky-sv-ludmily). Na ŠvP pustím dětem ještě příslušný díl z Dějin udatného českého národa (https://edu.ceskatelevize.cz/video/1749-borivoj-a-ludmila).

VV: Dokončili jsme panáčky, posadili je do balonu a „vypustili“ na cestu. Pozn.: Plnohodnotnou hodinu VV si uděláme někdy po návratu ze ŠvP, kdy se budeme věnovat sv. Václavu (děti si vyberou, zda budou malovat sv. Ludmilu, nebo sv. Václava).

Děti po nemoci si doplní podržené aktivity. Místo čítanky čtou jakýkoliv jiný vhodný text. Zkratky: uč. – učebnice, PS – pracovní sešit, PL – pracovní list, DÚ – domácí úkol. Některé pracovní listy a aktivity jsou v příloze.

Soubory ke stažení

Matematika 11. 9. vláčky a 14. 9. draci Stáhnout
Angličtina 11. 9. PL Stáhnout
Čeština 13. 9. PL hlavolamy Stáhnout
Čeština 13. 9. PL čárkovaná, háčkovaná Stáhnout
Četba 14. 9. Praotec Čech, 15. 9. Jak to bylo s horou Říp Stáhnout

Nahoru