Přeskočit na obsah

6. až 10. listopadu

Pondělí 6. listopadu

Čeština: Zaměření: shrnutí druhů vět. Aktivity: hra Myslím si, PS str. 19; práce se zápisníčkem – co nás čeká tento týden, sebehodnocení.

Matematika: Zaměření: ústně dvojice čísel a jejich aplikace: 5 + 5 =  10 … 10 – 5 = 5; PS str. 13/4, 19/3.

Angličtina: Zaměření: čísla. Aktivity: ústně otázky a odpovědi typu How many frogs are there? Two green frogs.; PL Halloween – cv. 2 a 3 (Find ten witches. Draw your monster.); ve dvojicích rozhovor o monstrech (How many legs has it got? Three legs.)

 

Úterý 7. listopadu

Čeština: Zaměření: abeceda. Aktivity: ústně rozdíl hláska/písmeno a nácvik abecedy; ve dvojicích práce s PL – spočítejte písmena abecedy, napište ke každému písmenu slovo, nastříhejte na proužky (viz příloha).

Matematika: Zaměření: automatizace spojů do 10. Aktivity: na mazací tabulku – příklady typu 6 + 4 … 36 + 4; práce s PL – vymýšlení příkladů (spojů) k číslům 5 až 10, ústně příklady na odčítání – vyhledávání vhodných spojů v PL (např. 8 – 5 … hledám 5 + 3), dokreslení dýně (osová souměrnost) (viz příloha).

 

Středa 8. listopadu

Čeština: Zaměření: abeceda. Aktivity: práce s PL – skládání vystříhaných slov podle abecedy; UČ str. 13/4, 14/5c (https://www.mediacreator.cz/mc/index.php); písanka str. 5 (bez posledních dvou řádků); video Dějiny udatného českého národa – díly 81 (Věk páry) a 87 (Národní divadlo) (https://www.ceskatelevize.cz/porady/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/).

Matematika: Zaměření: matematické pojmy. Aktivity: na mazací tabulku příklady do 10 (6 + 3 = 9 … 9 – 3 = 6); ústně práce s pojmy součet, rozdíl, polovina, dvojnásobek (Jaký je součet čísel 3 a 2? Jaký je rozdíl čísel 8 a 4? Kolik je polovina ze 16? Kolik je dvojnásobek čísla 6?); PS str. 18/1 – slovní úlohy, str. 19/2, 4 – příklady, podlaží (u podlaží děti ústně odpovídaly i další otázky – Kolik pater nad Zajícovými bydlí Koldová?…).

Prvouka: Zaměření: roční období. Aktivity: ústně opakování pořadí ročních období, jak jdou za sebou, co se děje v přírodě, kdy začínají; výroba pomůcky z kelímku –  https://cz.pinterest.com/pin/609182287119614424/Nemocní si mohou vyrobit, až přijdou.

 

Čtvrtek 9. listopadu

Čeština: Zaměření: diktát. Aktivity: ústně opakování abecedy; diktát vět; individuální čtení příběhu s dětským hrdinou; ústně vysvětlení dělení slov na konci řádku.

Matematika: Zaměření: autobus. Aktivity: PL – prostředí autobus, nácvik s duplem.

 

Pátek 10. listopadu

Čeština: Zaměření: popis postavy, aktivní poslech. Aktivity: UČ str. 14/5 – přednes básničky Jak se učí malý slon; práce s PL Můj slovníček (psaní slov KDO, KDE, KDY, KDYŽ, KDYBY – nemocní doplní ve škole); písanka str. 6; individuální čtení knihy z předchozího dne, práce s PL – popis literární postavy – 2 až 3 věty; aktivní poslech pohádky Chytrá horákyně (B. Němcová).

Prvouka + Kruh: Zaměření: přelom 19. a 20. století a první světová válka, Den veteránů. Aktivity: povídání – vynálezy, Národní divadlo, významné osobnosti a panovníci, Titanic, srovnání mapy současné Evropy a Evropy před první sv. válkou, příčiny a průběh války, legionáři a jejich význam, Den veteránů, symbol vlčího máku; sledování videí – Plameny nad Národním divadlem, jen vybrané záběry (https://ceskatelevize.cz/porady/13609632396-plameny-nad-narodnim-divadlem/), Dějiny udatného českého národa – díly 93. První světová válka a 94. První odboj legií (https://www.ceskatelevize.cz/porady/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/); ve skupinách práce na stanovištích – psaní brkem, psaní na psacím stroji, mapa Československa s magnetky, mapa světa (puzzle se strašidly), prohlížení knížky First world war.

Výtvarná výchova: Aktivita: dlabání lucerničky z černé ředkve.

 

Soubory ke stažení

ČJ PL abeceda Stáhnout
Matematika PL stromy a dýně Stáhnout

Nahoru