DO JARNÍCH PRÁZDNIN
· upevňování spojů do 20, číselná řada a osa do 100, sčítání a odčítání desítek, sčítání a odčítání do 100 bez přechodu přes desítku (32 + 4, 48 – 6…), s přechodem přes desítku (38 + 6, 53 – 7…), přičítání a odčítání desítek (23 + 30, 62 – 20…) · porovnávání (> < =) · práce s pojmy „rovnost“, „číslice“, „liché/sudé číslo“, „součet“, „rozdíl“, dvojnásobek“, „trojnásobek“, „o kolik více/méně“, „desítky“, „jednotky“ · kmenové zlomky – polovina, třetina, čtvrtina, pětina, šestina, osmina · slovní úlohy · geometrie: měření v cm a m, rýsování úseček, porovnávání velikosti úseček, pojmy „bod“, „úsečka“, „rovnoběžná/kolmá úsečka“, „čtverec“, „obdélník“, „čtyřúhelník“, „trojúhelník“ · prostředí: vláčky, součtové trojúhelníky, abaku – trio, vizitky, barevné trojice, krokování, sčítací tabulka, hadi, pavučiny, děda Lesoň, figurky, mince, zlomky, podlažní dům, výstaviště, dětský park, kouzelník, autobus, rytmus vizuální, sousedé, dřívka, krychlové stavby, parkety |
KONEC ÚNORA A BŘEZEN
· sčítání a odčítání dvojciferných čísel bez přechodu přes deset (42 + 51, 54 – 22), násobilka 1, 10, 2, 3 a 4 · geometrie: rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník), budování pojmů „úhlopříčka“, „vrchol“ · nová prostředí: autobusové linky, násobilkové trio, geoboard |
DUBEN
· násobilka 5, 6 a 7 · kmenové zlomky – desetina, dvanáctina · geometrie: budování pojmů krychle, stěny, síť krychle, sčítání cm, síť krychle · nová prostředí: násobilkové čtverce, násobilková tabulka, jeviště |
KVĚTEN
· násobilka 8 a 9 · pojem „dvoumístné číslo“ · pojmy hranice/obvod, šířka, délka a obsah obrazce, tvorba plánu ve čtvercové síti · nová prostředí: hadi s násobilkou, záznam vláčků, autobus – ženy/muži |
ČERVEN
· automatizace malé násobilky, sčítání a odčítání s přechodem přes deset (29 + 35, 82 – 35 · geometrie: budování pojmu pětiúhelník, poznávání vlastností trojúhelníků a čtyřúhelníku a vztahu čtverec a obdélník |
2. třída
Úvod