Přeskočit na obsah

23. až 25. října

Pondělí 23. října

Čeština: Zaměření: věta tázací a rozkazovací. Aktivity:

  • věta tázací: práce se zápisníčkem (na začátku jsou různé otázky) a s básničkou z PS (str. 16) – hledání slůvek, kterými často začínají věty tázací (kde, co, kolik, proč…), hra Myslím si zvíře (otázky nezačínají tázacím slůvkem);
  • věta rozkazovací: na tabuli společně psaní receptu na palačinky, hra Kuba řekl (děti postupně říkají pokyny, např. sedni si, udělej dřep), ostatní je plní;
  • divadelní představení, které se nestihlo v pátek;
  • recitace pohádek F. Hrubína z domácího úkolu;
  • sledování videa z cyklu Dějiny udatného českého národa, díl 75. Školská reforma Marie Terezie (https://www.ceskatelevize.cz/porady/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/).

Pro nemocné: Prosím, zkuste si s dětmi zahrát podtržené hry nebo jiné podobné aktivity. Je třeba na začátek říct a na závěr zopakovat, jaké věty při hře používáme, jinak se děti akorát zaberou do hry a neuvědomí si, co vlastně trénujeme…

Matematika: Zaměření: počítání s mincemi, hodiny. Aktivity: PS str. 17/3 (slovní úlohy s mincemi, použili jsme tištěné makety, dávali jsme si i další ústní úlohy); určování času – čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá (použili jsme papírový ciferník, který jsme rozstřihli na polovinu a poté na čtvrtiny, a vysvětlili jsme si pojem „tři čtvrtě“); PS str. 18/5 – úlohu jsme si upravili, namísto digitálního času jsme zapisovali čas slovem, do prázdných ciferníků jsme zakreslili tři čtvrtě na šest a čtvrt na deset.

Angličtina: Zaměření: slovesa, recept. Aktivity: ústně nácvik různých sloves používaných při vaření (viz PL příloha); hra Simon says – pantomima vaření (mix – míchej, cut – nakrájej…); tvorba receptu ve skupinách – děti dostaly obrázky různých jídel a hledaly po třídě kartičky s ingrediencemi, ty si pak vypsaly do PL, nakonec se pokusily sepsat i postup za použití sloves. Pozn. Pro většinu to bylo náročné, používali jsme co nejjednodušší pokyny, rezignovali na členy atd. Smyslem bylo, aby si to děti vyzkoušely a pochopily, že i anglická věta se skládá z různých slov. Děti zatím nemusí umět aktivně samy takové věty tvořit.

 

Úterý 24. října

Čeština: Zaměření: rozlišování druhů vět. Aktivity: opakování druhů vět; do sešitu diktát vět, označení jejich druhů; recitace pohádek F. Hrubína; sledování videa Povídání o pejskovi a kočičce – Jak slavili 28. října (https://www.youtube.com/watch?v=zv_trc–th0). Pro nemocné: Prosím, vyzkoušejte také diktát vět. Dětem můžete v průběhu „radit“ (velké písmeno, „k“ na začátku slova „kdo“ atd.). Pak za věty pastelkou děti napíšou O/T/R/P. Věty: Teta Alena veze Pepu. Kdo je Pepa? Zavolej sestře. Ať počká doma. (Za posledními dvěma větami mohou napsat i vykřičník.)

Matematika: Zaměření: určování času. Aktivity: práce s výukovými budíky – děti dle pokynů nastavovaly čas (pouze čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá); PS str. 14/2, 15/4. Pro nemocné: Prosím, přesvědčte se, že děti zvládnou určovat čas, případně zkuste procvičit. 

 

Středa 26. října

Další aktivity: Návštěva Národního muzea – expozice Okna do pravěku a Zázraky evoluce, program Pejsek a kočička (k 28. říjnu).

Soubory ke stažení

Angličtina PL recipe Stáhnout

Nahoru