Přeskočit na obsah

16. až 20. října

Pondělí 16. října

Čeština: Zaměření: pořadí vět v textu, porozumění textu. Aktivity: ústní opakování – hláska/slabika/slovo/věta; PS str. 14/1, 2, 3; vyhledávání informací o stromech v naučných kartách, diktát slov (stromy); zápis do cestovatelského deníku.

Matematika: Zaměření: krychlové stavby, plán, přesuny. Aktivity: ústně sčítání a odčítání desítek; PL krychlové stavby, str. 2.

Angličtina: Zaměření: food, I need, I don’t need, numbers. Aktivity: hra Simon says (reakce na základní pokyny (sit down, clap your hands…, vč. „eat a banana“, „drink some water“); opakování čísel do 20 (i na přeskáčku); výroba pizzy ze slaného těsta + ústně: I need tomatoes…, I don‘t need chocolate.

Domácí úkol – viz příloha.

 

Úterý 17. října

Čeština: Zaměření: druhy vět podle postoje mluvčího. Aktivity:

  • ústní opakování (řekni nějaké slovo, nějakou větu, nějakou slabiku, nějakou hlásku…);
  • hra – třídění papírků s různými větami – děti odhadovaly, co je věta oznamovací, tázací, rozkazovací, přací (viz příloha);
  • podrobnější vysvětlení (tázací věta často začíná slovy kdo, co, kdy, kde…, ale nemusí, rozkazovací věta nemusí být strohý rozkaz, ale i obyčejný pokyn nebo prosba, rozkazovací věta může mít formu „Seď.“ i „Sedět.“, přací věta začíná slovy ať, kéž, nechť, kdyby…);
  • znaménka: za větou tázací je VŽDY otazník, výjimečně pro zdůraznění ?!, za ostatními větami tečka nebo pro důraz vykřičník;
  • hrátky s větami (např. ke větě „Jiřička a rorýs odlétají do teplých krajin.“ vymysli větu tázací/rozkazovací/přací, třeba „Kteří ptáci odlétají do teplých krajin?“, „Poleť, jiřičko.“, „Kéž bych už letěla do teplých krajin.“)

Pro nemocné: Papírky nemusíte stříhat – stačí číst z počítače. Šlo jen o úvodní seznámení s tématem. Nyní budeme jednotlivě probírat jednotlivé druhy vět. Budeme používat značky O – oznamovací, T – tázací, R – rozkazovací, P – přací.

 

Matematika: Zaměření: stovková tabulka, zlomky. Aktivity:

  • početní král – ústně sčítání a odčítání desítek (70 + 20, 90 – 30…);
  • práce se stovkovou tabulkou (viz příloha) – možno využít pro sčítání desítek, zkoušeli jsme ale hlavně sčítání bez přechodu přes desítku typu 24 + 3, 38 + 2, 40 + 7 (u posledního typu příkladu je třeba ze 40 „skočit“ na další řádek) – většina dětí ale příklady zvládá z hlavy bez tabulky;
  • zlomky – rozstřihli jsme papírovou „pizzu“ (viz příloha) nejprve na poloviny, pak na čtvrtiny, nakonec na dvanáctiny (děti měly přijít na slovo dvanáctina), dále jsme ústně zkoušeli pojmenovat další části (když rozdělím pizzu na 3 STEJNÉ díly, jsou to třetiny, na 6 – šestiny na 8 – osminy…), poté jsme pizzu opět poskládali zkoušeli dělit STEJNÝM dílem mezi různé počty lidí – pro 6 lidí – šestiny atd.

Pro nemocné: Prosím, vyzkoušejte práci s tabulka (stačí mít otevřeno na počítači, ve škole pak jim pak dám tabulku zalaminovanou. Zlomky můžete zkusit také, pro některé děti je to však ještě dost náročné, nevadí, když to úplně nepochopí.

 

Středa 18. října

Čeština: Zaměření: literární postav, oznamovací věta. Aktivity: tiché čtení pohádky (každé dítě si samo četlo vybranou pohádku); práce s PL – vyber si jednu postavu a napiš, jaké má tělo, oči, vlasy, oblečení či jiné znaky (viz příloha); PS str. 15 (celá) – věta oznamovací; sledování pověstí O Golemovi, O Faustově domě a O neviňátku z Karlova mostu z animovaného cyklu Legendy staré Prahy (https://www.youtube.com/playlist?list=PLZs7CIJ_dghhON1SDfJO98Mu8phIolwrO). Pro nemocné: Číst můžete jakoukoliv pohádku. V příloze jsou na konci kromě PL i obrázky různých postav, na kterých jsme si popis nejprve ústě zkoušeli. Uprostřed je nabídka slov, která mohou děti doplnit do PL, mohou ale samozřejmě napsat i jiná slova. Zatím nepíšeme popis ve větách. Pokud byste chtěli dětem pustit ty pověsti, tak zvažte O neviňátku z Karlova mostu – pro některé děti je příliš drsná – neviňátko na konci umře…

Matematika: Zaměření: odčítání typu 65 – 2. Aktivity: ústně – odčítání bez přechodu přes desítku – příklady typu 65 – 2, 60 – 4 (bylo na tabuli, děti psaly na mazací tabulku); ústně – opakování názvů částí celku (polovina, třetina, čtvrtina… dvanáctina – viz příloha); PS str. 16/3, 10/4Do přílohy Matematika – stovková tabulka, zlomky jsem přidala obrázky různých zlomků pro ústní opakování a pak ke cvičení 16/3 „čokoládu“ a „koláč“ se šesti dílky (vystřižené mohou děti různě překládat nebo stříhat).

Prvouka: Zaměření: části stromu. Aktivity: ústně opakování tažných ptáků a listnatých stromů; dokončení diktátu názvů stromů; práce s PL – části stromu a jejich funkce (viz příloha).

 

Čtvrtek 19. října

Čeština: Zaměření: hlasité čtení, pohádky. Aktivity: slovní rébusy a společná četba Přeházené pohádky, práce s textem – děti měly vymyslet, jak měly věty správně znít – pro většinu to bylo obtížené (viz příloha); poslech pohádek Tři prasátka a Tři medvědi; ve skupinách – příprava loutkové divadelní hry.

Matematika: Zaměření: sčítání a odčítání do 100 bez přechodu přes 10. Aktivity: sešit – do sloupečků sčítání a odčítání do 100 bez přechodu přes 10 (43 + 4, 27 + 2, 31 + 5, 52 + 7, 29 – 1, 36 – 3, 45 – 5, 50 – 2); ústně – sčítání a odčítání do 20; PS str. 11/2 – věk.  Pro nemocné – kdo nemá sešit, zkuste příklady ústně či na papír.

 

Pátek 20. října

Čeština: Zaměření: věta tázací. Aktivity: písanka str. 2 (pokud máte doma…), UČ str. 24 – úvod (najdete na https://www.mediacreator.cz/mc/index.php – viz pozvánka v mailu v září); PS str. 16/1, 2, 3 (kromě 2a); ústně hra „myslím si zvíře“; divadelní představení (ve skupinkách připravené divadlo s maňásky – Červená karkulka aj.); sledování videí z cyklu Dějiny udatného českého národa, díly 58. Golem, 63. Třicetiletá válka, 65. Jan Ámos Komenský (https://www.ceskatelevize.cz/porady/10177109865-dejiny-udatneho-ceskeho-naroda/).

Prvouka: Zaměření: zelenina. Aktivity: ústně opakování částí stromu; zelenina – děti pojmenovávaly druhy zeleniny (využili jsme obrázky z angličtiny) a určovaly, jakou část rostliny jíme (rajče – plod – plodová zelenina, mrkev – kořen – kořenová zelenina, salát – list – listová zelenina, do dalších typů, jako je košťálová a cibulová, jsme se nepouštěli).

Výtvarná výchova: Zaměření: práce s přírodním materiálem, prostorová představivost. Aktivita: tvorba figurek zvířátek z brambor, zeleniny, koření a jiných přírodnin za použití párátek a špejlí.

Kruh: Aktivita: tvorba přáníčka pro paní vychovatelku Adélku, rozloučení s Adélkou; ohleduplné chování ke spolužákům (přemýšlím, jestli to, co řeknu, druhému neublíží).

Angličtina: Aktivity: opis slovíček – food, vegetables (viz příloha).

Matematika: Aktivity: PS str. 10/2 – mince; ústně další úlohy s mincemi.

Pro nemocné: Mohu sem dát jen pět příloh, proto jsem musela přílohy různě pospojovat – je to tedy teď jinak než začátkem týdne, pokud tiskněte, tak jen vybrané stránky. Přidala jsem také prvouku – PL k opsání.

 

Soubory ke stažení

Matematika PL krychlové stavby, stovková tabulka, zlomky Stáhnout
Četba PL - postava a Přeházená pohádka, ČJ hra - druhy vět Stáhnout
Angličtina - PL food vegetables Stáhnout
DÚ do 23. 10. Stáhnout
Prvouka - PL listnaté stromy a keře Stáhnout

Nahoru