Přeskočit na obsah

15. až 19. ledna

Pondělí 15. ledna

Čeština: Zaměření: samohlásky a souhlásky. Aktivity: diktát + značení hlásek; přednes básní; opakování dělení hlásek a dvojhlásek dle PL (viz příloha; u obojetných souhlásek jsou uvedeny i g, q, w, x, které krom g nejsou samostatnými hláskami, ale dětem tam chyběly, protože je znají z abecedy). Pro chybějící: Diktát můžete také vyzkoušet: Bětka a Laura jdou na kopec sáňkovat. Sára a Bára bruslí. Kluci se koulují.

Matematika: Zaměření: krokování. Aktivity: hra Početní král, PS (2. díl) str. 44/1, 2 a 3 (kdo měl hotovo předchozí cvičení).

Angličtina: Zaměření: My Body. Aktivity: písnička Head, shoulders; ústně otázky What is this? Who is this? (děti se ptají ostatních a ukazují na část těla nebo na obrázek, ostatní odpovídají slovem nebo celou větou); doplnění slovíček do PL My Body (děti mají v růžových deskách; u břicha mohou děti napsat slovo „belly“, které někteří znají z kroužku); videa Finger Family (https://www.youtube.com/watch?v=kCka94jeGTk) a Baby Shark (https://www.youtube.com/watch?v=4bMOTTJqGgM).

DÚ je v příloze.

 

Úterý 16. ledna

Čeština: Zaměření: pravopis ú/ů. Aktivity: ve dvojicích hra – třídění kartiček na slova s ú- a slova s -ů-, vyvození pravidla (viz příloha); řazení kartiček dle abecedy; vymýšlení (i nesmyslných) vět se dvěma vybranými slovy, např. půlka, úkol – „Napsal jsem jen půlku úkolu.“; PS str. 34/1, 2.

Matematika: Zaměření: Aktivity: hra Početní král – odčítání do 20 – důraz na zapamatování příkladů (7+8=15, tedy 15-8=7); do sešitu analogické příklady (7+6=13, 37+6=43, 67+6=73 atd.); PL slovní úlohy.

 

Středa 17. ledna

Čeština: Zaměření: poslech, vyprávění. Aktivity: písanka str. 24 (E); prezentace knih; předčítání legendy o Týrovi a Fenrirovi a Policejních pohádek (Jak Frantík a Terezka zkoušeli tatínkovo víno).

Matematika: Zaměření: výstaviště. Aktivity: hra Početní král; příklady na PL (samostatná práce + individuální dovysvětlení jednotlivým dětem); PS (1. díl) str. 20/4, 28/4, 38/5 (výstaviště), překreslili jsme na velký papír a procházeli duplo figurkami „místnostmi v muzeu“ (doma můžete zkusit chodit třeba figurkou z Člověče, nezlob se).

Prvouka: Zaměření: já a můj svět. Aktivity: opakování vztahů planeta – světadíl – stát – obec; rozdíl vesnice/město, hledání počtu obyvatel v různých obcích (Líšnice, obec, kde bydlí prarodiče, Praha, Tokio…); hledání bydliště dětí na Google Earth.

 

Čtvrtek 18. ledna

Čeština: Zaměření: psaní u/ú/ů. Aktivity: hra Myslím si; prezentace knih; PS str. 34/3,4, 35/6; vymýšlení co nejvíce třípísmenných slov, které mají uprostřed u/ů (důl, dům, luk, puk…).

Matematika: Zaměření: odčítání pomocí rozkladu. Aktivity: nácvik počítání s pomocí rozkladu do 20 i do 100; (zkuste doma pár příkladů, buď z PL, pokud máte v červených deskách, nebo jen na papír); příklady z PL.

 

Pátek 19. ledna

Čeština: Zaměření: dvojhlásky. Aktivity: písanka str. 25 (j, p); PS str. 35/5 (pozn. každé slovo by mělo dítě nahlas/šeptem vyslovit, aby poznalo délku samohlásku u; některé děti jen mechanicky všude napíší ú/ů a na délku pozor nedají); ústně opakování dvojhlásek, vymýšlení slov, odlišení od slov bez dvojhlásky, např. (pou-ta vs. po-u-čit); PS str. 35/1,2; ve dvojicích čtení textů o světadílech v čítance (každá dvojice jiný světadíl).

Prvouka: Zaměření: světadíly. Aktivity: ukázka světadílů na glóbusu/mapě; prezentace jednotlivých světadílů (každá dvojice řekla informace o „svém“ světadíle z čítanky; ukázky fotografií z jednotlivých světadílů, povídání; ve skupinách skládání světadílů na mapu.

Kruh: Aktivity: diskuse o možnostech a pravidlech dobré spolupráce ve skupinách; předčítání Policejních pohádek (Jak Magdalenka našla injekční stříkačku a co z toho nakonec bylo), diskuse.

Výtvarná výchova: mozaika z trhaného papíru – stálí ptáci.

Další aktivity: Písnička Point and Touch jako rozcvička (https://www.youtube.com/watch?v=v1V5fWL2WnM).

 

 

Soubory ke stažení

DÚ do 22. 1. Stáhnout
ČJ - PL hlásky, ů/ú, l/r Stáhnout
ČJ hra ú/ů Stáhnout

Nahoru