Milé děti,
co nás čeká první den nového školního týdne?
ČESKÝ JAZYK
- nejprve se uvítáme na koberci, zazpíváme si uvítací písničku a s klavírem písničky dle vašeho výběru
- zopakujeme si, čím jsou naši rodiče a co dělají
- řekneme si, čím chceme být
- dle obrázků tvoříme věty – o jaké povolání se jedná a co daný člověk dělá
- Každý si vylosuje jeden obrázek, nalepí do sešitu a napíše větu o daném povolání. (Např.: „Toto je pilot, řídí letadlo.„)
- Ve slabikáři uděláme str. 83 / 2, 3.
- Zopakujeme si, co je to otázka. Jak ji poznám? jak ji správně vyslovuji? Vymýšlíme různé otázky a hlídáme si intonaci.
- V písance si nejprve přečteme otázky na str. 6. Napíšeme PŘEPIS na str. 6. (první tři otázky).
- Zbytek str. 6 bude za DOMÁCÍ ÚKOL.
Obrázky k řízené diskuzi na koberci najdete zde.
MATEMATIKA
Jsme v kruhu na koberci:
- začneme procvičováním číselné řady 0 – 20 (vzestupně i sestupně)
- číselnou řadu si ztížíme (např. každé třetí číslo luskneme, každé páté tleskneme apod) – vždy vzestupně i sestupně
- hážeme kostkou – na číslo, které padne vymýšlíme příklad, následně slovní úlohu
- Řešíme na interaktivní tabuli SOUČTOVÉ trojúhelníky. https://www.matika.in/cs/test.php?g_idt=67e6acd666e37
- Pracujeme na prázdných součtových trojúhelnících /učebnice mezi str. 94 a 95/. Zadání vymýšlí děti samy, zadávají spolužákům, provádí vzájemnou kontrolu.
- Zahrajeme si běhací počítání s velikonočními vajíčky.
… a budeme se na sebe těšit v úterý 🙂